HU-2011-Leo-PA-6003


A PROJEKT ÖSSZEFOGLALÓJA 

 A projekt hét ország, hét szervezetének együttműködésében valósul meg.  Célja, hogy adatokat gyűjtsön, információt cseréljen a közreműködő szervezetek országainak felnőttképzési, szakképzési gyakorlatáról a logikai érvelés használatával kapcsolatban.A project elméleti alapja Jean Piget “Tanulás elmélete” című munkája.A project alapvető célja: bemutatni a Jean Piget által kidolgozott logikai gondolkodás szerepét a felnőttképzésben és szakképzésben, összefüggéseit a kulcskompetencia fejlesztés területivel. Valamint, hogy milyen hatása van a személyiségre a kulcskompetenciák fejlesztésének.

Az összegyűjtendő jó gyakorlatoknak a következő kérdésekre kell választ adni:
 
  1. A felnőtt- és szakképzés gyakorlata hogyan illeszkedik a logikai gondolkodás követelmény rendszeréhez?
  2. Miképpen szolgálják az egyének személyiség és interperszonális-, valamint a tanulási képesség fejlődését a modern információs technológiai eszközök alkalmazása?
     
 A munkacsoport célja
  1. Dolgozzon ki egy olyan keretet, amelyben összehasonlítja a résztvevő országok gyakorlatát.
  2. A gyakorlatok összegzése alapján a napi gyakorlatokban miképpen tudjuk hasznosítani a kulcsképességek fejlesztését a szakmai képzésben.
  3. Mutassa be milyen innovációt jelent a módszerek és eszközök alkalmazása a felnőttképzésben?
  4. Készítsen ajánlást az eszközök használatára.
     
 Tevékenységek:
 
A partnereknek hét alkalommal tartanak találkozót, az eszmecserék, keretében elemezik és megvitatják szervezeteik és a hozzá kapcsolódó hálózatok ilyen irányú gyakorlatait. Az elemzésekben az integrációs folyamatokat segítő szakemberek (tanárok, trénerek, szociális munkások, mentorok) vesznek részt. A munkaprogram szakmai találkozóin elméleti eszmecserét folytatnak a logika mindennapi használatáról, fontosságáról, áttekintik a köztes feladatok teljesítését, a kitűzött cél megvalósításának eszközeit.

 Megcélzott eredmények: 
-         Partnerenként összegyűjtött 3 jó gyakorlat, a szakmai képzés keretében alkalmazott 3 kulcskompetencia fejlesztés bemutatásával.
-         A jó gyakorlatok alapján ajánlás elkészítése a felnőttképzés fejlesztésére.
-         További szakmai együttműködés a partnerek között. 

Együttműködő szervezetek:

1.    RADAR B – Franciaország - koordinátor
2.    Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı – Törökország - partner
3.    RUNI Center – Bulgária – partner
4.       Danmar Computers spółka z o.o. – Lengyelország – partner
5.    INSTITUTO DE ENSENANZA SECUNDARIA VICENTE ESPINEL. CONSEJERIA DE EDUCACION. JUNTA DE ANDALUCIA – Spanyolország – partner
6.       BIHARI SZABADMŰVELŐDÉSI ÉS NÉPFŐISKOLAI EGYESÜLET – Magyarország – partner
7.    Instituto Piaget - Cooperativa para o Desenvolvimento Humano Integral e Ecologico, C.R.L. – Portugália - partner

    SUMMARYLOGIC aims to exchange about the use of logic in adult education. The reflection will be based on the ‘Theory of Learning’ of Jean Piaget, (written in collaboration with Inhelder). The project will bring together educative practices linked to the 8 key competences of the EU . Consequently, the project will group together 8 practices per country involved in the partnership.

These practices, however ‘modest’ they might be, must answer to two requirements:
1- They should be of a logical ‘nature’ and
2- they must serve in the development of behaviour (ability to learn, to undertake, to use ‘modern’ IT tools, etc).
A framework will be drawn up to compare the practices. The aim will be to use them in the context of everyday life enhancing the professional skills of teachers for adults. The project will allow partners to create exchange between specialists in the domain in order to examine their respective practices. Through this reflective work the teams and their networks will take up the discussion with the aim of analyzing and adjusting each individual practice in the guise of ‘specialists in integration’ (trainers, counselors, social workers, etc) taking into account environmental demands as well as the national and European contexts; The ability of reasoning and reflection is involved in the drawing up of a work project, but also in the organization of daily life as well as in solving tasks at work.
The project will work on the development of innovative practices in vocational education and on recognition of qualifications and competences thanks to the link between key competences and practices.
 OBJECTIVESThe general objective is to shrink the gap in the use of logic in education by trainers of adults, mainly in the framework of vocational education. The objective is also to develop the logical capabilities of trainers.
The specific objectives are as following: to develop exchanges between practitioners and to confront their professional practices; to allow practitioners of vocational education to act as network actors because it is of huge importance in the current economical context, taking into account the objectives of Lisbon (it is obvious that the capability to use the logic in daily and professional life is an asset towards a coherent professional integration); to collect practices and to check how to transfer them towards other publics (including other professionals in the field of vocational education of adults) The results of the gathering of the practices would allow the practitioners participating to the project to be efficient in their teaching, to facilitate the development of the 8 key competences in professional situation. We plan to exchange the experiences and to carry out new ways of teaching the logical reasoning, to ameliorate the methodologies. One very important issue is as follows: we are convinced that a lot of practitioners use this kind of tools but only at a local level, generally not knowing it is possible to develop the skills through European exchanges with other trainers, other countries etc.

 Organisation
1.    RADAR B – Franciaország -koordinátor
2.    Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı – Törökország - partner
3.    RUNI Center – Bulgária – partner
4.       Danmar Computers spółka z o.o. – Lengyelország – partner
5.    INSTITUTO DE ENSENANZA SECUNDARIA VICENTE ESPINEL. CONSEJERIA DE EDUCACION. JUNTA DE ANDALUCIA – Spanyolország – partner
6.       BIHARI SZABADMŰVELŐDÉSI ÉS NÉPFŐISKOLAI EGYESÜLET – Magyarország – partner
7.    Instituto Piaget - Cooperativa para o Desenvolvimento Humano Integral e Ecologico, C.R.L. – Portugália - partner

 
Logic4_02.jpg

Logic5_01.jpg
 
Logic5_02.jpg
 
Logic5_03.jpg
 
Logic5_04.jpg
 
Logic5_05.jpg

 

Online

vendég: 5, tag: 0 ...

legtöbb 275
(tag: 0, vendég: 275) - 15 Jan : 10:26

Tagok: 20
Legújabb tag: elzso66
Adatbázis lekérdezés: 19. Memória használat: 2,734kb