2. tréning 2018. április 26-27
A 3. műhelymunkánk tréningfoglalkozásain a résztvevők aktív közreműködésével, interaktív - reflektív technikák segítségével,strukturált tapasztalatszerző gyakorlatok alkalmazásával kerültek feldolgozásra a műhelymunkán már megismert témák.
A feladatok, gyakorlatok az ismeretek bővítéséhez, mélyítéséhez, a készségek és képességek fejlesztéshez, az attitűd formálásához járultak hozzá valós élethelyzetek szimbolizálásával.
A feladatok, gyakorlatok páros, kiscsoportos, plenáris tevékenységekben építettek a résztvevők aktivitására, információ feldolgozásában, szituációs helyzetekben, vitában vehettek részt.
Témáik az épített örökség, a hagyomány, az értékmegőrzés – értékátadás, az értékválasztás problémaköréhez kapcsolódtak, építettek a meglévő szakmai ismeretekre,bővítették is azokat, de a nézőpontváltás képességére is szüksége volt a résztvevőknek több feladatban. A feladatok, gyakorlatok komplex jellege elősegítette, hogy a szakmai kompetenciák fejlesztése mellett megvalósuljon az emberismeret, a társas készségek, a kommunikációs, a konfliktuskezelési készségek, és együttműködési készség fejlesztése is.
A projektben minden tréning feladata a kulturális tudatosság erősítése, a szemléletmód formálása, a résztvevők szakmai – módszertani eszköztárának bővítése. A tevékenységet lezáró önreflexiók azt tükrözték, hogy a közös munkát hatékonynak, eredményesnek gondolta minden közreműködő.